In 2023 is de maximaal toegestane snelheid op dit kruispunt teruggebracht tot 60 km/u. Later dat jaar is de kruising door middel van een plateau verhoogd, dit om te hard rijden tegen te gaan. Op deze maatregel veroorzaakte zwaar verkeer echter trillingsoverlast. De tijdelijke wegversmallingen uit de zomer van 2024 hadden enerzijds tot doel deze trillingen te verminderen, anderzijds was het doel metingen ter plekke te verrichten.
Op de avond presenteerden twee verkeerskundigen, na de inleiding van wethouder Turksma, de resultaten van de metingen. Ook presenteerden zij verschillende opties voor een permanente oplossing. Iedereen werd uitgenodigd om mee te denken over deze plannen, ook LTO en het OV-Bureau Groningen Drenthe hadden nog goede inbreng.
Turksma: “Ik kijk terug op een zinvolle avond. Ik vind het fijn dat iedereen die er was heeft kunnen meedenken over een nieuwe maatregel. Zo zorgen we samen voor een veilige oplossing.”
Mensen die niet konden komen of toch nog een ingeving gekregen hebben, kunnen dat tot 18 oktober mailen naar j.havik@dewoldenhoogeveen.nl. De gemeente neemt alle ideeën mee in het proces. Het nemen van het uiteindelijke besluit is aan het college.