Incidenten in de zorg melden

Als zorgaanbieder bent u verantwoordelijk voor de kwaliteit en veiligheid van de zorg. U bent daarom verplicht om alle incidenten en calamiteiten bij ons te melden. Zoals een onverwacht overlijden van een cliënt of onjuist gebruik van medicijnen. U doet dit binnen 3 werkdagen na de gebeurtenis. Vul hiervoor het meldformulier in. 

Als cliënt kunt u incidenten in de zorg ook melden. Dat doet u bij de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa). Dit kan ook anoniem. 

Melden

Stuur het meldformulier naar toezicht.wmo@dewoldenhoogeveen.nl. U kunt het formulier ook per post opsturen: 

Gemeente De Wolden
Postbus 20
7920 AA Zuidwolde

Na uw melding

  • U ontvangt binnen enkele werkdagen een bevestiging van uw melding
  • Wij starten een vooronderzoek naar het incident of de calamiteit. In dit vooronderzoek beoordelen wij uw melding en bepalen we wat de vervolgstappen zijn
  • Als dit nodig is, vragen wij u om aanvullende informatie

Wat u moet weten

Twijfelt u of er sprake is van een incident of calamiteit? Bel ons dan eerst om te overleggen.

Contact met de gemeente

Maak online een afspraak voordat u langskomt op het gemeentehuis. Of bel met de gemeente.

Vandaag bereikbaar van 08:30 tot 16:30 uur

Openingstijden

Vandaag geopend van 08:30 tot 13:30 uur Vanavond van 00:00 tot 00:00 uur Morgen van 08:30 tot 13:30 uur

Bezoekadres

Raadhuisstraat 2

7921 GD Zuidwolde

Postadres

Postbus 20

7920 AA Zuidwolde

gemeente@dewolden.nl

Verstuur een veilig bericht