Ombudsman
Hebt u een vraag of klacht over de manier waarop u door bestuurders of ambtenaren van gemeente De Wolden bent behandeld? Dan kunt u terecht op het spreekuur van de ombudsman, de heer A.J.G.M. van Montfort. U kunt een afspraak maken door te mailen: ombudsman@dewolden.nl of door te bellen naar 06 40 37 99 62 (Anita van Ulsen, secretaris van de ombudsman).
Schriftelijk contact opnemen
Wilt u schriftelijk contact opnemen met de ombudsman? Stuur uw vraag of klacht dan naar ombudsman@dewolden.nl. Vermeld in ieder geval uw naam, adres, telefoonnummer, vraag of klacht en verdere uitleg. U kunt ook een brief sturen naar Ombudsman De Wolden, Postbus 20, 7920 AA, Zuidwolde.
Werkwijze officiële klacht
Hebt u al een officiële klacht ingediend? Dan onderzoekt de ombudsman de klacht en kijkt hij of de beslissing van het gemeentebestuur juist is. U en degene over wie u hebt geklaagd worden uitgenodigd voor een gesprek. De ombudsman schrijft een rapport over de feiten. U en degene over wie u hebt geklaagd kunnen op dit rapport reageren. In het definitieve rapport geeft de ombudsman zijn eindoordeel.
Jaarverslagen
- Jaarverslag 2021 (pdf - 209,8 KB)
- Jaarverslag 2020 (pdf - 692,4 KB)
- Bijlage A bij jaarverslag 2020 (pdf - 177,2 KB)
- Jaarverslag 2019 (pdf - 205,7 KB)
- Jaarverslag 2018 (pdf - 761,8 KB)
- Jaarverslag 2017 (pdf - 269,3 KB)
Rapporten
Brieven
- Brief 4 december 2019: huisvestings- en daklozenproblematiek (pdf - 61,9 KB)