Briefadres aanvragen

Hebt u geen woonadres? Bijvoorbeeld omdat u in een zorginstelling verblijft. Dan kunt u zich tijdelijk inschrijven op het adres van iemand anders. Dit heet een briefadres. Op dit adres ontvangt u dan voortaan uw post. U vraagt het briefadres gratis aan bij de gemeente waar de bewoner van het adres woont. Wilt u een briefadres aanvragen in gemeente De Wolden, dan maakt u online een afspraak. 

Nodig bij uw aanvraag

  • Uw geldige identiteitsbewijs (paspoort, ID-kaart of rijbewijs)
  • Ondertekende, schriftelijke toestemming (pdf - 75,3 KB) van de bewoner van het adres
  • (Kopie) identiteitsbewijs van de bewoner van het adres

Wat u moet weten

  • Het briefadres is een woonadres in Nederland. Dus geen bedrijfspand of postbus
  • U geeft aan waarom u een briefadres wilt
  • De gemeente beoordeelt uw aanvraag
  • U geeft zelf uw briefadres door aan andere instanties

Contact met de gemeente

Maak online een afspraak voordat u langskomt op het gemeentehuis. Of bel met de gemeente.

Vandaag bereikbaar van 08:30 tot 16:30 uur

Openingstijden

Vandaag geopend van 08:30 tot 13:30 uur Morgen van 08:30 tot 16:00 uur Morgenavond van 18:00 tot 20:00 uur

Bezoekadres

Raadhuisstraat 2

7921 GD Zuidwolde

Postadres

Postbus 20

7920 AA Zuidwolde

gemeente@dewolden.nl

Verstuur een veilig bericht